.: Akcja Katolicka Diecezji Zielonogórsko - Gorzowskiej - zapraszamy :.

Pielgrzymka do Bram Miłosierdzia Bożego Diecezji Zielonogórsko – Gorzowskiej w Jubileuszowym Roku Miłosierdzia

W dniach 27-28 maja POAK przy parafii Niepokalanego Poczęcia NMP w Gorzowie Wlkp., zorganizował pielgrzymkę, w której udział wzięło 26 osób z parafii gorzowskich i ościennych. Przewodnictwo duchowe pielgrzymki objął ks. Sebastian Muńko - wikariusz parafii. Wyruszyliśmy od Bramy Miłosierdzia w  katedrze gorzowskiej, aby następnie pokłonić się Matce Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie, powierzając Jej nasze troski i dziękczynienia. Z modlitwą i ufnością w Boże Miłosierdzie przekroczyliśmy Drzwi Święte w Sanktuarium Pierwszych Męczenników Polski w Międzyrzeczu. Uczestnicząc w Eucharystii modliliśmy się o wstawiennictwo Świętych Pięciu Braci, którzy na tych ziemiach ponieśli śmierć męczeńską. W miejscowości Święty Wojciech, modliliśmy się w kościele pochodzącym z 1768 roku, zbudowanym na miejscu benedyktyńskiego eremu z 1003 roku, gdzie przebywali i ponieśli śmierć Bracia Międzyrzeccy. Podczas dalszego pielgrzymowania przekroczyliśmy Bramę w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Świebodzinie i przeszliśmy w modlitewnej zadumie pod pomnik Chrystusa Króla. W godzinach południowych przekraczaliśmy Bramę Miłosierdzia w kościele konkatedralnym pw. św. Jadwigi Śląskiej w Zielonej Górze. W każdym miejscu świętym naszego pielgrzymowania byliśmy modlitewnie wprowadzani przez kapłana miejsca, który służył nam informacjami o odwiedzanym  kościele. Przed wieczorem zajechaliśmy do Domu Cichych Pracowników Krzyża w Głogowie, gdzie spędziliśmy noc. Następnego dnia po modlitwie porannej i śniadaniu zwiedzaliśmy Kolegiatę Najświętszej Marii Panny a następnie „Starówkę”  w Głogowie. Mszę św. w drugim dniu pielgrzymowania odprawiał ks. Sebastian w kościele pw. Miłosierdzia Bożego, a pielgrzymi wymadlali łaski dla prezes Urszuli Furtak, polecając Akcję Katolicką Bożej opiece. Następnym etapem pielgrzymki było Sanktuarium Bożej Jutrzenki Nadziei w Grodowcu.

Zostaliśmy powitani przez wikariusza parafii gdyż kustosz ks. Mariusz Kołodziej przyjmował pielgrzymkę młodzieży z KSM z Polkowic, której towarzyszył biskup legnicki. W czasie gdy młodzież modliła się w Sanktuarium na mszy św., uczestnicy naszej pielgrzymki  po krótkim posiłku obejrzeli film o historii miejscowości, o górniczym położeniu i genezie powstawania świątyni. Przekroczenie bramy świątyni było poprzedzone modlitwą do Miłosierdzia  Bożego i oddanie się w Jego opiekę. Ogromne wrażenie na pielgrzymach zrobiło bogactwo wnętrza świątyni, a zwłaszcza XVII – wieczna ambona, która przedstawia sceny z życia Chrystusa: Rozmnożenie Chleba, Górę Tabor – Przemienienie Pańskie oraz Kazanie na Górze. Dopełnieniem całego wystroju świątyni są bardzo artystycznie wykonane konfesjonały i stacje Drogi Krzyżowej. Z żalem opuszczaliśmy to szczególnie piękne miejsce, do którego na pewno wrócimy w następnych pielgrzymkach. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Jakubowie. Tu po Nabożeństwie Majowym ku czci Matki Bożej wysłuchaliśmy informacji o utworzeniu pierwszego w Polsce stałego szlaku św. Jakuba, łączącego Dolny Śląsk z europejską siecią szlaków do Santiago de Compostela w Hiszpanii, do grobu apostoła i bogatej historii pielgrzymowania na całym świecie. Ciekawie ks. prałat Stanisław Czerwiński opowiadał o przebudowach kościoła i zabiegach konserwatorskich. Opowieścią nie byłoby końca gdyby nie czas, który nas przynaglał do wyjazdu, aby podziękować za trudy pielgrzymowania przed obrazem Matki Bożej Paradyskiej. Zwiedziliśmy tam wnętrze kościoła, w którym najważniejszy element stanowi ołtarz główny z 1736 roku,  z obrazem przedstawiającym Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny, obecnie przysłonięty  rusztowaniami ze względu na prace konserwatorskie. W godzinach wieczornych, umocnieni wiarą w niewyczerpane Miłosierdzie Boga wróciliśmy do swoich domów rodzinnych.

Anna Cetnar – prezes POAK

Jan Paweł II z przemówienia do polskich biskupów w styczniu 1993r.

"Niezastąpionym środkiem formacji apostolskiej świeckich są organizacje, stowarzyszenia i ruchy katolickie. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje Akcja Katolicka, która kiedyś w Polsce była tak żywa i przynosiła tyle wspaniałych owoców. Trzeba więc, aby na nowo odżyła".

Niebawem...

Copyright © 2013 Akcja Katolicka Diecezji Zielonogórsko - Gorzowskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by JoomlArt.com. Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.